A.R.G.O.

reference divadlo

Romeo a Julie, Nádvoří zámku Hluboká nad Vltavou (muzikál 2014)

  • Premiéra: 9. srpen 2014
  • Režie: David Codym
  • Autoři: Zdeněk Barták, Eduard Krečmar
  • Choreografie: Petra Parvoničová
  • Obsazení: Lukáš Randák, Zuzana Benešová a další
  • A.R.G.O. zajišťovalo: zbraně, šermy, šermíře

Cyrano z Bergeracu, Městské divadlo Mladá Boleslav (divadlo 2014)

  • Premiéra: 20. červen 2014
  • Režie: Pavel Khek
  • Dramaturgie: Lenka Smrčková
  • Scéna: Michal Syrový
  • Kostýmy: Agnieszka Pátá-Oldak
  • Šermy a souboje: Petr Nůsek
  • Obsazení: Petr Halíček, Aleš Petráš a další
  • A.R.G.O. zajišťovalo: zbraně, šermy

Osiřelý západ, Divadlo Mladá Boleslav (divadlo 2014)

  • Premiéra: 14. únor 2014
  • Režie: Pavel Khek
  • Dramaturgie: Lenka Smrčková
  • Scéna a kostýmy: Michal Syrový
  • Hudba: Vladimír Nejedlý
  • Obsazení: Aleš Petráš, Petr Mikeska, Nina Horáková, Mila Kačmarčík
  • A.R.G.O. zajišťovalo: pohybová spolupráce

Kleopatra, Divadlo Broadway Praha (muzikál 2014 a 2017)

  • Režie: Filip Renč
  • Autor hudby: Michal David
  • Námět, scénář, libreto: Zdeněk Borovec, Lucie Stropnická, Lou Fanánek Hagen
  • Režijní nastudování a choreografie: Ladislav Beran
  • Choreografie bojových scén: Petr Nůsek
  • Scéna: Marek Hollý, Jan Mikuška
  • Kostýmy: Roman Šolc, Ján Kocman
  • Obsazení: Kamila Nývltová, Daniel Hůlka, Josef Vojtek
  • A.R.G.O. zajišťovalo: zbraně, zbroje, šermy, swordmaster

Tři Mušketýři, Divadlo Broadway (muzikál 2012-2016)

  • Režie a choreografie: Libor Vaculík
  • Scénář: Libor Vaculík, Lou Fanánek Hagen
  • Hudba: Michal David
  • Kostýmy: Roman Šolc
  • Šermy: Václav Luks, Petr Nůsek
  • Obsazení: Jan Kopečný, Josef Vojtek, Juraj Bernáth, Jiří Helekal a další
  • A.R.G.O. zajišťovalo: zbraně, šermy, swordmaster

Aida, Hudební divadlo Karlín (muzikál 2012-2015)

  • Premiéra: 4. říjen 2012
  • Režie: Gabriel Barre
  • Scénář: Linda Woolverton, Robert Falls, David Henry Hwang
  • Choreografie: Ivanka Hannichová
  • Scéna a kostýmy: Michaela Horáčková Hořejší
  • Hudba: Elton John
  • Koordinátor a choreograf bojových scén: Petr Nůsek
  • Obsazení: Dasha, Lucie Bílá, Václav Noid Bárta, Jiří Korn a další
  • A.R.G.O. zajišťovalo: zbraně, boje, swordmaster

Hamlet (divadlo, 2012)

Prague Shakespeare festival
Režie: Tina Packer
Národní divadlo

A.R.G.O. Zajišovalo:
Zbraně, šermy, swordmastera.

Katova dcéra (divadlo, 2012)

Bábkové divadlo Žilina
Režie: Jakub Nvota

A.R.G.O. Zajišovalo:
Bojové scény, swordmastera, pohybovou spolupráci - inscenované násilí, poprava.

Smrtiacia pasca (divadlo, 2012)

Divadlo Jonáša Záborského Prešov
Režie: Jakub Nvota

A.R.G.O. Zajišovalo:
Škrcení strunou, pěsťový duel, výstřel z kuše a věc na divadle nevídanou - pád ze schodů.

Romeo a Julie (divadlo, 2012)

Divadlo v Celetné
Režie: Jakub Špalek 

A.R.G.O. Zajišovalo:
Zbraně a šermířské scény.

Petr Nůsek A.R.G.O. o spolupráci: 
Chcete-li se mrknutím oka zamilovat, vtrhněte na tohle představení. Veronika Kubařová jako Julie Vám vytrhne z těla dech a Vám je okamžitě jasné, že umřít pro lásku je nutnost. Skvělí hudebníci z Krless báječně dotvářejí atmosféru.
Pro závěrečný duel Romea a Tybalta jsme díky Martinovi Hofmannovi (v roli Tybalta) zařadili i několik triků z MMA. Po Cyranovi se nám v Celetné společně podařilo zvednout laťku bojovnosti.

Gladiátorské divadlo (open air theatre 2011)

Praha Grébova vila, Havlíčkovy Sady
Režie a choreografie: Petr Nůsek A.R.G.O.

Matuš Čák Trenčiansky (muzikál 2011)

Divadlo CASSIA Košice
Režie: Peter Weinciller 

A.R.G.O. Zajišovalo:
Zbraně a zbroj.

Juan (rockový muzikál, 2011)

Městské divadlo Zlín
premiéra 26. 6. 2011
Mozart/ Kluka/Moliére/ Veselý

Petr Nůsek A.R.G.O. o představení:
"Ráno přijdete na zkoušku a až po několika minutách si všimnete, že kapela, která se ladí, vám do zkoušky hraje U2 (klip s letadlem). Neobyčejným překvápkem pro mne zůstane nasazení zralejšího z šermířských partnerů – Ivana Řeháka, a inspirujícím zážitkem setrvá focení plakátu, které mě naučilo práci s umělým dýmem".

Hamlet (muzikál, 2012)

Divadlo Broadway
Premiéra 22. března 2012
Pohybová spolupráce: Petr Nůsek A.R.G.O.

Petr Nůsek k práci na muzikálu říká:
"Kolegové! Deset dní je na práci opravdu málo. Bez asistence Mirka Khuna by to šlo o dost obtížněji. Noid marodil, měl na to necelý týden, ale vyšli jsme ze vzájemných zkušeností z Robina Hooda a Ondra Ruml zavzpomínal na poslední společnou práci na Johance z Arcu. Výsledek je myslím nad očekávání dobrý – alespoň tak se vyjádřil nejenom režisér, ale i autor.
Pepa Vojtek , se kterým jsme se po celou přípravu velmi přátelsky pošťuchovali (on je přece frontman od Víti Vávry a já čtvrtinový šermíř :-)) nejenom nádherně, ale i poeticko-pateticky umírá, ale ještě v průběhu svého úmrtí velmi efektně drkotá ze schodů. Upozornění pro české stunt specialisty: nemám v tom prsty, jde o jeho invenci.

Souboj Hamleta s Laertem v provedení meč/štít rezonuje se současným filmovým swordfight stunt stylingem. Chybí už jenom let na lankách :-)"

Nebezpečné vztahy (divadlo, 2011)

Městské divadlo Mladá Boleslav
Premiéra 29. dubna 2011
Režie Pavel Khek
Pohybová spolupráce: Petr Nůsek A.R.G.O.

Petr k práci na představení říká:
„Při tvorbě scény šermířského výcviku mi díky Petrovi Mikeskovi v roli sluhy tekly smíchem slzy.
Závěrečný rokokový duel dle francouzské školy se nám zdál málo, takže pánové v hlavních rolích stíhají díky svištícím čepelím ještě rozvíjet své charaktery, pít víno a jíst jablka. Finále souboje, zčásti pojatého jako rozhovor zkušeného požitkáře a dospívajícího kavalíra, jsme posunuli ještě o úroveň dál než v pražských Nebezpečných známostech z devadesátých let. Ondřej Volejník by měl radost.
Ti z vás, kteří si pamatují souboj napoleonských husarů, při kterém aktéři popíjejí portské z lahví, budou dobře vědět, komu jsem tímto soubojem poslal skrytý vzkaz (Dějeprava, Krumlovští Petrovští 1993). A...přátelé, úplně „amazingová a zatajenídechová“ je milostná scéna – vzdušná akrobacie na šálách, kterou zaranžovala choreografka Jana Klimová."

Enšpígl (divadlo, 2011)

Kočovné divadlo
Režie: Vlasta Červ 

A.R.G.O. zajišťovalo:
Rekvizity, historický vůz, zbraně, zbroj, šermířskou choreografii.

Jekyll a Hyde (divadlo, 2011)

Městské divadlo Mladá Boleslav
Premiéra: 09.11.2011
Režie: Pavel Khek 

Petr Nůsek A.R.G.O. o práci na představení:
"Do třetice všeho dobrého neuvěřitelná architektura divadla a neuvěřitelně příjemná práce. O čem to je, ví každý. Někdy se prostě potkáte a nepoznáte.
Na čem si z inscenovaného násilí diváci pochutnají? Především na umlácení (a to tedy opravdu umlácení) jedné z postav v parku. Kosti drtí a útroby trhá cca 30 úderů. Nakonec trochu topíme v bazénku a lámeme vycházkovou hůl o hlavu. Zkrátka žádná romaťárna.
Herci se postavili ke zkoušení skvěle a díky tomu vypadá výsledek naprosto věrohodně".

Z ARGO týmu mi tentokrát asistoval Honza Jon, tajné zbraně ve vycházkových hůlkách připravil zbrojíř Petr Theimer. 

Sherlock Holmes (divadlo, 2011)

Staré divadlo Karola Spišáka, Nitra
Premiéra: 2.12.2011
Réžia: Jakub Nvota a.h.

Petr Nůsek A.R.G.O. o práci na představení říká:
"Sherlock Holmes ožívá jako fénix z popela nejenom na filmovém plátně, ale jako novodobý akční hrdina se probouzí i na divadelních prknech. Nitranský soubor přetéká energií, chutí, ale i talentem.

Při práci se mi báječně šikla zkušenost z jednoho amerického workshopu na Bartitsu (bojové umění, které vzniklo v 19. Století a ze kterého A.C. Doyle čerpal při sestavení Sherlockových bojových dovedností). Mimochodem jsme se třeba dozvěděli, jak se bránit velocipedem proti rozzuřeným psům :-).

Na jevišti uvidíte například boj na drožce, tažené splašenými koňmi, souboj v pitevně nebo v útrobách lisovacího stroje. Tohle představení prostě stojí za to vidět"

Mikulášovy patálie (divadlo, 2012)

Divadlo v Celetné
premiéra 15.1.2012 

Petr Nůsek A.R.G.O.:
"Moje práce na představení? Inscenované násilí, ale také lochtačky, štulce, šťouchy, pravítková bitva, vrabčení, zkrátka vše, čím kluci v základních školách procházeli během povinné školní docházky.  Uprostřed zkoušek jsem požádal Filipa, aby mně do propagačních materiálů neuváděl jako choreografa ani autora pohybové spolupráce. Chtěl jsem, aby napsali: choreografii se zde naučil... :-). Celou přípravou jsme se všichni úžasně prochechtali. Ve skutečnosti to bylo velmi náročné nejenom proto, že třicetiletí chlapi vytvářejí iluzi osmiletých kluků, ale především proto, že jsem při vytváření choreografií pro drsné holywoodské filmové týpky ztratil z dohledu pohybový rejstřík bojových zákeřností žáka základní školy.

Děkuji tedy tomuto představení nejenom za návrat do svého dětství mezi proslulé písecké Stínadláky i mezi spolužáky ze ZDŠ Maxima Gorkého, rovněž v Písku.“

Dělení růží (divadlo 2013)

Slavnosti Českokrumlovské růže
Jezdecké rytířské turnajové divadlo
Režie: Petr Nůsek 

Othello (divadlo 2013)

Divadlo v Celetné

Režie: Jakub Špalek

A.R.G.O. Zajišovalo:
Zbraně, bojové scény, swordmastera.

Petr Nůsek A.R.G.O. o spolupráci: 
Zajímavou scénou, kterou jsme spoluvytvářeli bylo škrcení Desdemony. Nevěřili byste, jakou má Honza Potměšil v rukou sílu.

Loutkové představení divadla Minor

Divadlo Minor

Petr Nůsek A.R.G.O. o spolupráci: 
Loutky v akční scéně, to byl můj dětský sen. V tomto představení jsem si ho bonvivánsky vychutnal.

Markéta Lazarová (divadlo, 2013)

Markéta Lazarová (Divadlo ABC)
Nadchl Vás filmový realismus tohoto dobového filmu od Františka Vláčila? Pak se máte na co těšit.
Divadelní realismus v podání předního pražského divadla, namíchaný dle receptů režiséra Pavla Kheka a okořeněný inscenovaným násilím Petra Nůska A.R.G.O..
Zveme na premiéru 16. 11. 2013. 

 

Casanova (muzikál 2013)

Divadlo Broadway
Režie: Filip Renč

A.R.G.O. zajišťovalo:
Šermířskou choreografii, pistolový duel, zápůjčku kostýmů a zbraní.

Petr Nůsek A.R.G.O. o spolupráci: 
Režijní taktovky se ujal Filip Renč, s nímž jsme spolupracovali v témže divadle již na muzikálu Kleopatra. Hlavní role Casanovi se s grácií zhostil rockový Pepa Vojtek (Kabát). V dalších rolích si mimo jiné zahrál Honza Urban, muzikálový bard z hudebního divadla Karlín.
Ve známém prostředí pražského divadla Broadway práce odsýpala známým způsobem. Filip Renč je náročný nejen na své svěřence.
Choreografie komunikuje s diváky a je šermována na hudbu.
Filip Renč přidal komentář, v němž pochválil nejen bezpečnost ale také humor a pohybovou estetiku francouzské školy.


Želary (divadlo, 2012)

Divadlo Rokoko
premiéra 10.03.2012 

„Bylo mi ctí s Pavlem Khekem a celým jeho týmem spolupracovat na projektu, který mimo jiné bourá i mýtus bratrského,přívětivého osvobozujícího sovětského vojáka. Džin krutosti a zla, vypuštěný z vojenské čutory, může najít partnera v každém z nás“. Petr Nůsek A.R.G.O. 

Je třeba zabít Sekala (divadlo, 2011)

Městské divadlo Zlín
premiéra: 19.03.2011 

Petr Nůsek A.R.G.O.  zajišťoval přípravu herců pro bojové scény, choreografie soubojů a speciální rekvizity.
"Petr Nůsek není jen šermíř a to ostatní, co lze najít na jeho stránkách. Nesmíme zapomínat, že dokonce vyrábí různé zbraně, ochranné pomůcky na souboje a rekvizity, všechno tak, aby to vypadalo stejně jako originály, ale při tom to bylo pokud možno bezpečné," říká o Petrovi dramaturg pro článek do MDZ.

Krása na scéně (divadlo, 2010)

Městské divadlo Zlín
premiéra: 11.12.2010
režie: Pavel Khek
Pohybová spolupráce: Petr Nůsek 

hrají: Edward Kynaston: Radovan Král / Thomas Betterton: Radoslav Šopík / Samuel Pepys: Rostislav Marek / George Villiars: Luděk Randár / Maria: Tamara Komínková /Lady Meresvalová: Romana Julinová

Robin Hood, Divadlo Kalich (muzikál, 2010 a 2016)

Divadlo Kalich
Režie: Ján Ďurovčík

Muzikál Robin Hood je ojedinělým projektem hned z několika důvodů. Předcházela mu velká talentová show TV Prima Cesta ke slávě, jejíž vítězové skutečně získali hlavní role Robina a Mariany. Diváci tak měli poprvé v historii možnost spolu s tvůrci a producentem rozhodnout o nových hereckých tvářích, které se v Divadle Kalich postaví mezi zkušené muzikálové hvězdy.

Petr Nůsek A.R.G.O. má na starosti choreografii soubojů, dodává zbraně a zbroje.

Macbeth (divadlo, 2010)

Otáčivé hlediště v Českém Krumlově
léto 2010 

Režie: Martin Glaser
Scéna: Jaromír Vlček
Kostýmy: Lenka Rašková
Hudba: Pavel Kalina
Dramaturgie: Olga Šubrtová

Zbraně a boje: Petr Nůsek A.R.G.O.

Baron Prášil (muzikál, 2010)

Divadlo Hybernia
premiéra: 27.2.2010
Režie:Filip Renč 

Pro muzikál "Baron Prášil" divadla Hybernia jsme dodali zbraně. 

 

Mahábháráta (divadlo, 2009)

Divadlo ABC
Česká premiéra v Divadle ABC 12. září 2009

Zbraně, používané v představení, jsou z dílny agentury A.R.G.O.

Mona Lisa (muzikál, 2009)

Divadlo Hybernia
Premiéra: 4. 3. 2009

Agentura A.R.G.O. technicky zajišťovala bojové scény.

Romeo a Julie (divadlo, 2009)

Městské divadlo Mladá Boleslav
Premiéra: 13.11.2009
Režie - Jakub Špalek 

Pohybová spolupráce - Jana Vašáková a Petr Nůsek 
Zbraně, zbroje, pohybová spolupráce: Agentura A.R.G.O. 

Johanka z Arcu (muzikál, 2009)

Divadlo Kalich
obnovená premiéra: 2009 

Scénář: Jiří Hubač / Text: Gabriela Osvaldová / Hudba: Ondřej Soukup / Původní režie: Jozef Bednárik / obnovená: Lubomír Fric

Petr Nůsek A.R.G.O. připravil choreografie soubojů, zčásti dodával výzbroj (září 2006). Podílel se i na novém nastudování muzikálu pro rok 2009.  Připravil herce pro boj, choreografii šermů a výpravu zbraní a zbrojí. Tým A.R.G.O. se podílel i na několikadenním natáčení filmových projekcí, pro které jsme připravili jezdecké, šermířské i kaskadérské výkony.
Zbraně, zbroje: Petr Theimer 

Nikita & Šach Mat (muzikál, 2009)

Divadlo Hybernia
premiéra: 16. a 17. června 2009 

Petr Nůsek A.R.G.O. spolupracoval na bojových choreografiích, agentura A.R.G.O. dodávala zbraně.

Robin Hood, Otáčivé hlediště Český Krumlov (divadlo, 2007 - 2012, 2016)

Otáčivé hlediště, Český Krumlov
Režie: Martin Glaser

Nesmrtelná legenda o hrdinovi ze Sherwoodského lesa v novém zpracování pro otáčivé hlediště. V hlavní roli Ondřej Veselý.

A.R.G.O. zajišťovalo:
Šermy a choreografie bojů včetně kaskadérských výkonů - hoření, práce na lanech, boj s pochodněmi, metání oštěpů, lukostřelba, praporečnická show. Dále také deset bojovníků a zbrojíře - zbraně a zbroje připravil Petr Theimer.

Angelika (muzikál, 2007)

Divadlo Broadway
premiéra muzikálu 6. 3. 2007

Producenti: Oldřich Lichtenberg a Michal David  / Hudba: Michal David  / Libreto: Lou Fanánek Hagen  / Scénář: Jozef Bednárik, Lou Fanánek Hagen a Libor Vaculík / Režie: Jozef Bednárik / Choreografie: Libor Vaculík 

Petr Nůsek A.R.G.O. se postaral o choreografie bojových scén, zbraně a zbroje.

Tajemství (muzikál, 2005)

Divadlo Kalich
Premiéra 31. 3. 2005
muzikálové drama Daniela Landy

Režie: Mirjam Landa
Výprava: Václav Mikule

Petr Nůsek A.R.G.O. zajistil zbraně, zbroje a jejich doplňky.

Cyrano z Bergeracu (divadlo, 2006)

Divadlo v Celetné
Premiéra 29.6.2006

Petr Nůsek A.R.G.O. se podepsal pod choreografii bojových scén, zbraně a zbroje.

Hamlet (divadlo, 2005)

Divadlo v Celetné
Premiéra 10.9.2005

Petr Nůsek A.R.G.O. připravil herce pro boj a postavil choreografii šermířských scén, pro které dodal zbraně i doplňky.

Tři mušketýři (divadlo, 2002)

Český Krumlov, otáčivé hlediště 
premiéra: 15. 6. 2002

zbraně, zbroje, boje: Petr Nůsek A.R.G.O. a Petr Barvík

Rytíři kulatého stolu (divadlo, 2000)

A.R.G.O. zajišťovalo:
Zbraně a šerm.

Petr Nůsek A.R.G.O. o spolupráci: 
Mužské téma v dívčím pojetí. Odjakživa tvrdím: žena a meč, to je prostě sexy.

 

Noc na Karlštejně (divadlo, 2001)

Divadlo Šumperk 
premiéra: 3. 11. 2001

úprava: M. Procházková a B. Jansa / režie: J. Měřínský j. h. / hudba: K. Svoboda / texty písní: J. Štajdl

Petr Nůsek A.R.G.O.: choreografie šermu

 

Romeo a Julie (muzikál, 2001)

Divadlo Spirála
premiéra: 21.9.2001

režie: Petr Novotný / hudba: Jiří Bareš / choreografie tanců: Vlasta Červ.

Petr Nůsek A.R.G.O.: choreografie šermu, výprava zbraní a zbrojí, herců pro boj

Kleopatra (muzikál, 2006)

Divadlo Broadway
premiéra 28.9.2006

režie: Filip Renč, Ladislav Beran. 
hudba: Michal David
libreto, texty: Zdeněk Borovec, Lucie Stropnická, Lou Fanánek Hagen

Z rozhovoru s Michalem Davidem, autorem hudby k muzikálu:
"O čem se kolem Kleopatry málo mluví nebo málo ví?
Máme dokonalou zbroj, kterou dělal Petr Nůsek. Skutečné zbraně podle originál dobových egyptských a římských receptur, se kterými tenhle člověk učí herce i zacházet. On dělal zbraně i do Romea a Julie - člověk, o kterém se málo mluví, ale bez něj by těžko vznikal historický muzikál. Nejen, že zbraně vyrobí, ale učí interprety s nimi manipulovat, a to jsou velmi těžké zbraně, které používají hlavně tanečníci při svých kreacích, takže představte si to, tančit s tří kilovým mečem v ruce…

Strana 2 z 2

TOPlist